søndag 18. januar 2009

Garnlager og garnbruk

Det kan jo være så mye som kan motivere en til å hekle. Det å veie og telle opp garnet sitt, og skrive opp hva man kjøøper og bruker, kan jo være en måte å motivere seg til å være ivrigere med heklenåla, og ikke minst la være å kjøpe nytt garn men prøve å lage noe av det garnet en allerede har.
Nå har jeg veid og tellet alle mine nøster og kommet frem til:
Lager pr. 09.01.09 på 12 335 gram med deilig garn.
Har litt å ordne litt av da........og som en start tenkte jeg at jeg skulle lage meg en fin hatt som jeg lenge har sett i et Drops hefte..... Eskimo var garnet som skulle brukes og det har jeg masse av. Syntes hatten ble litt stor mens jeg holdt på å hekle, men så leste jeg på neste side i oppskriftsheftet at den skulle toves, så da så.......da jeg var ferdig tovet jeg hatten, men den ble kjemperar, og da jeg leste oppskrifte litt nøyere, viste det seg at jeg hadde hoppet over en side og lest oppskriften til en annen hatt som skulle toves......miiislyyyket sa du...?ja, ja fikk iallefall brukt opp 4 nøster med Eskimo....
Ferdig med jakka mi i Eskimo. Laget den litt annerledes, med annen heklekant rundt og ikke hette, skulle gjerne hatt flere knapper i den, men fant kun tre slik knapper hos mamma (som jeg husker jeg lekte med da jeg var lita-å leke med knapper var jo helt topp), og så syntes jeg de knappene passet så godt til jakka.
Her er et nærbilde av knappen, ble veldig uklart.....ingen som har slike liggende i en gammel "knappboks" vel??

Så klar for nytt prosjekt. Nå tenkte jeg at jeg skulle få brukt opp litt Vivaldigarn og Cotton Viscose.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Heisann!
Kjempefin jakka di ble og utrolig lekker den du har begynt på også.
Jobber sent på mandag og tidlig ons-tor og fredag. Passer bra med luns på torsdag eller fredag. Mailes på jobb da. Vi snakkes. Koz deg på jobb på tirsdagen da.

Klem Nina.

Marit sa...

Hei!
Jakka vart kjæmpe fin:) Gikk vøldi fort å lag dein?
Ha ei flott blåsbort uke;)

Anonym sa...

Der ja,jakka ble da kjempe fin den.Ikke no problem å lag noen vrier selv,blir bedre da.:-D

Hannes hage sa...

For en lekker jakke, og knappene passer veldig godt til, ja de ser kjente ut. Jeg har noen få slike knapper i skattekisten min, og de spares til det helt riktige prosjektet. Hatten er stilig!

Prinsesse Vilikke sa...

Hei! Tusen takk for koselig kommentar i bloggen min! Så masse flott du har strikket og heklet!!!